It's not nailpolish

Vickar på stortån. Sticker som tusen nålstick. Det är obehagligt men det gör inte ont.


Iskallt golv. Men det är ju bara tre steg eller max fyra. Du behöver ju veta eller hur?
Djupt andetag.
Sju små, små snabba myr steg. Skulle det inte bli max fyra steg?
Jag var ju här. Här för tio minuter sedan eller kanske fem? Eller två?
Jag vet inte.
Men jag vet vad det kommer stå.
Jag vet redan men jag måste veta igen.
Visst blev det sju steg istället för max fyra. De svarta siffrorna under glaset är dock desamma som för fem, två, tio minuter sedan.
Ger upp.
Två steg tillbaka.
Ner med fötterna under täcket igen.
Nålstickandet är borta.
Släcker lampan.
Släcker datorn.
Stirrar in i väggen.
0336
Två och en halv timme kvar.
Stirrar upp i taket. Försöker hitta figurer i trädbrädornas mönster.

Kommentarer
c viskar:

du skriver så himla himla fint. <3

2010-02-17 @ 21:57:28
URL: http://autumnpromises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:
Blogg reklam och allmänt spam kommer inte att accepteras utan raderas direkt. Förutom det accepteras självklart allt. Alla har rätt till sin åsikt.

Namn:
Kommer vi minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0