You know you could just end it.

Mina flux är slut och jag har inga pengar till att hämta ut nya. Inte för jag tyckte jag mådde så mycket bättre av dom. Eller på sätt och vis kanske, jag blev mer distanserad i tankarna och kanske lite mer sansad.
Självmordstankarna försvann inte. Blev snarare värre men på som sagt ett helt nytt sansat sätt.
Som en insikt.
Det är liksom bara min tid.
Det finns visserligen saker jag fortfarande skulle vilja göra. Men åandra sidan finns det sjukt många saker jag velat göra som jag sedan ångrat.
Men för att vara rättvis mot mig själv tänkte jag ge det en chans. Jag ger mig själv 2010 att uppnå vissa saker. Inte tokmånga saker och verkligen inte helt omöjliga saker. Om jag når dom här, låt oss säga, milstolparna det här året så ger jag mig själv ett år till.
Sansat. Logiskt. Rättvisst.
Så lite har nog fluxet hjälpt. Innan jag fick det var det mer panikartat och jag tänkte inte. Ville bara få slut på det.
Det skrämmer mig nu. Att nu när jag inte tagit det på.. Vad kan det vara? Fyra till fem dagar kanske? Kommer det komma tillbaka? Det där kaoset? Kommer meningslösheten få tag i mig igen?

Overklighets känslan är tillbaka. Men är den det på riktigt eller är den bara tillbaka för jag tror att den ska det när jag inte tagit fluoxetinet?

Kommentarer
Anonym viskar:

du måste ta ditt flux :( <3 tänk på att du inte tagit det länge heller, dom rätta effekterna kommer efter ett tag setgvis! RING MIG

2010-01-17 @ 12:56:53
Linn viskar:

Jag antar att du menar fluoxetin? ALLA receptbelagda preparat kan köpas på kredit!! Gå till apoteket och hämta NU!! Oavsett om de hjälper på riktigt eller om det är placebo så mår du ju lite bättre av dem.



Vet du jag gjorde den där grejen med att vänta ett år när jag var 14 år och bevisligen så funkade det. Så jag tror att du är inne på rätt spår. Även om du inte uppnådde allt 2010 så kanske du känner dig så pass bra att du åtminstone vill ge dig själv 2011 också.

2010-01-17 @ 15:34:46
URL: http://ettpsykfallsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:
Blogg reklam och allmänt spam kommer inte att accepteras utan raderas direkt. Förutom det accepteras självklart allt. Alla har rätt till sin åsikt.

Namn:
Kommer vi minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0