23:12.


Jag vet att allt verkar vara mörkaste natten när det gäller min pepp. Men det är den inte, jag lovar! Visst jag har blivit nästan (men bara nästan!) lika ångestfylld som innan jag flyttade till T men maten går faktiskt bättre. Ska försöka skriva lite mer poseitivt för eran skull.
Det är min blogg jag vet. MEN jag kan skriva av mig och vara positiv på samma gång! Den ni!
Idag är andra dagen på mitt brödförbud och det går awesome. Letade hetsmateria i köket efter jag kom hem från M. Men satan, jag har lyckats tömma det rätt rejält, eller så har jag varit awesome och satt upp min förbud - bröd och flingor. Och jag klarar av det! Från och med nu ska jag se på bröd och flingor så som jag ser på kött - total förbjudet! Jag tror faktiskt det kommer gå rätt bra.
Okej, jag vet att jag verkar som värsta fail personen nu. Glad över att jag inte ätit bröd. Men seriöst, bröd har varit värsta triggern för mig på sista tiden. Åt jag en så kunde jag inte sluta! En brödskiva och jag började hetsa.
Och jag vet att två dar inte är någonting alls. Men nu är det två officiella dagar, har varit utan bröd längre. Men måndags var officelt sluta-äta-bröd-dagen!

Mindre bra var att jag åt som en gris hos M. Visserligen dagens enda intag men känns aldrig bra att tjoffa i sig allt på engång.
 
Dagens pros:
  • Hetsfri dag.
  • Kunde stå emot brödets makt! (Ja, eller nåt sånt)
  • Jag kunde ta mig utanför dörren.'
  • Tränade, visserligen väldigt lite men alltid något, imorse.
  • Jag är kär i Jane Eyre.
Dagens cons:
  • Middagen blev överdriven som alltid med M.
  • Ångesten är olidlig.
  • Kom inte iväg till skolan för jag suger.
  • Tjock
  • Jane Eyre finns inte på riktigt och om denna så kallade fula varelse hade funnits, så hade hon funnits på 1800-talet och då kanske jag hade varit lite väl ung för hennes smak.
Nu ska jag svara på era fina kommentarer<3
Imorgon ska jag till skolan, snälla ge mig lite styrka!

Kommentarer
Linn viskar:

"hetsmateria" Vilket härligt ord! Mycket mer rätt än bara "mat som går att hetsäta" :)



Lycka till med skolan!

2009-03-18 @ 06:43:53
URL: http://www.ettpsykfallsvardag.blogspot.com
illusion viskar:

Har du också brödförbud? :D

Kul att vi fick för oss att börja samma vecka. ^^

2009-03-18 @ 10:42:11
URL: http://pleasecontrolme.blogg.se/
nelmo viskar:

Vad duktig du är som tog dig utanför dörren! gick du till skolan också? <3

2009-03-18 @ 14:01:28
URL: http://nelmoo.blogg.se/
illusion viskar:

Vi kommer vara bäst och klara det! Hur länge tänker du ha det? Jag tänker köra först i två veckor, totalförbud. Efter det tänker jag försöka undvika det så gott det går, men inte äta för mycket så att jag blir sugen på det igen...

2009-03-18 @ 14:05:23
URL: http://pleasecontrolme.blogg.se/
moi viskar:

bröd är en 'trigger' för mig med. äter jag en bit så kan jag inte sluta. men nu har jag slutat med bröd! för några dagar sedan :). du kan också det!

2009-03-18 @ 19:09:40
URL: http://raspberrysmile.blogg.se/
Simone viskar:

Åh Jane Eyre, vilka minnen. Kul att du läser Brontë! :)

2009-03-20 @ 12:53:41
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:
Blogg reklam och allmänt spam kommer inte att accepteras utan raderas direkt. Förutom det accepteras självklart allt. Alla har rätt till sin åsikt.

Namn:
Kommer vi minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0